9,1
2144 Beoordelingen
Energievergelijker wordt beoordeeld met een 9,1 van 1 10 bij 2144 beoordelingen.
Hulp nodig? Bel dan: 020 726 7109

Let op: valse telefonische werving uit naam van Energievergelijker.nl

Sinds enige tijd worden consumenten uit naam van Energievergelijker.nl benaderd met een aanbod voor een nieuw energiecontract.

Let op: wij werven nooit op deze manier. Energievergelijker.nl is een onafhankelijke vergelijkingswebsite en doet niet aan telefonische verkoop of colportage.

Consumenten lopen momenteel alarmerend vaak tegen bedrog aan, waarschuwt de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). „Met het op gang komen van de energiemarkt zien we het aantal meldingen van agressieve en misleidende werving voor nieuwe energiecontracten helaas toenemen”, zegt Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM.

Bent u onlangs ingegaan op een aanbod uit onze naam, dan willen wij u er via deze weg op wijzen dat u een wettelijke bedenktijd heeft van veertien kalenderdagen. Heeft u ‘ja’ gezegd maar heeft u hier later spijt van gekregen, dan kunt u het contract dus binnen veertien dagen annuleren bij de energieleverancier waarbij u het contract heeft afgesloten.

Klachten mag u doorsturen naar de ConsuWijzer, daar wordt alle informatie over deze zaak verzameld. Bent u onlangs telefonisch of op andere wijze door iemand uit naam van Energievergelijker.nl benaderd? Wij verzoeken u informatie over deze partij door te geven bij de ConsuWijzer. Denk aan bevestigingsmails die u na de overstap hebt ontvangen, de leverancier die aanbevolen wordt en de regio waarin u bent gebeld.

ConsuWijzer is het loket voor consumenten van toezichthouder ACM (Autoriteit Consument & Markt). In de wet staat dat ACM mag ingrijpen als een bedrijf zich niet aan de regels houdt. Hoe meer klachten ConsuWijzer krijgt over een bedrijf, hoe groter de kans dat ACM ook echt iets kan doen. ACM kan bijvoorbeeld:

  • een bepaalde sector extra gaan controleren
  • een onderzoek doen naar een bedrijf
  • bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf
  • een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem
  • via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.”

Vanaf juli 2021 is de telecomwet aangepast en kunt u ACM helpen om beter te kunnen handhaven om malafide callcenters te kunnen beboeten.

Stap altijd over via onafhankelijke vergelijkingssites om het actuele aanbod te bekijken. Ook bij legale telefonische verkoop en deur of straatverkoop krijgt u niet een volledig overzicht van leveranciers voorgeschoteld, bekijk daarom online welke leverancier het beste bij uw persoonlijke voorkeur past.

Bespaar
ca €650 per jaar